dinsdag 27 december 2011

Bart Smit Tomtec Ultimate 10: Het ultieme tablet voor € 199,--

Mijn broer GL1MST heeft van de kerstman (hijzelf) een Bart Smit TomTec Ultimate 10 Tablet Execellent, voor de zeer schappelijke prijs van € 199,-- gekregen. Het tablet draait Android 2.3 "Gingerbread" en doet voor die prijs niet onder voor de Samsung Galaxy TAB en vergelijkbare duurdere tablets.

Het volgende is overgenomen uit de beschrijving van Bart Smit.

  • 9.7" IPS scherm (25 cm doorsnede);
  • Multitouch;
  • Cortex A8 1.2 GHz chip;
  • 1 GB DDR3 werkgeheugen;
  • 4 GB opslaggeheugen;
  • Micro SD/SDHC slot;
  • HDMI output;
  • Hoge capaciteit accu;
  • 2 camera's;
  • Luidspreker;
  • Video-, Muziek- en Fotoweergave;
  • Internetbrowser, e-mail;
  • Wi-Fi en USB ingang;
  • Inclusief oplader;
Nog in de specificaties bij Bart Smit, nog in de handleiding wordt om de een of andere mysterieuze reden geen woord gerept over de Bluetooth ondersteuning, die wel degelijk op het apparaat aanwezig is.

Uiteraard mocht ik het tablet eens flink aan de tand voelen, tijdens de kerstdagen (die ik met veel plezier bij GL1MST hebt doorgebracht). Ik heb een Bluetooth switch en Bluetooth File transfer widget geïnstalleerd en dit werkte formidabel!

De DUN verbinding is nog niet getest, maar tijdens het nieuwjaarsweekend blijf ik ook weer bij GL1MST logeren, dus zal er weer heerlijk geknutseld worden. Ik verwacht dat een DUN verbinding met een Smartphone ook zonder al te veel moeite te realiseren valt.

In tegenstelling tot mijn TomTec WM8650 7 Tablet, draaide Skype en aDOSbox als een zonnetje op de TomTec Ultimate 10 Excellent.

Mijn conclusie: de TomTec Ultimate 10 Excellent is een fantastisch tablet, met alles er op en er aan (2 camera's, een micro en full sized USB socket, een snelle (1 Ghz) CPU, voldoende RAM (1 GiB (werkgeheugen)) Mini HDMI socket, (ongedocumenteerde) Bluetooth. Kortom: het ultieme tablet voor een habbekrats.

De natte droom van iedere zichzelf respecterende geek!

8 opmerkingen:

  1. Waar vind ik het mac adres om de tablet toe te voegen in mijn router? Hellup

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe configureer je de Bluetooth dan precies? Omdat het standaard niet onder instellingen staat...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik bij GL1MST heb gedaan is een Bluetooth widget installeren, waarmee je het aan en uit kan zetten, verder hoef je niks te doen op het Android 2.3 (Gingerbread) model. Op mijn eigen Android 4.0.3. (ICS) model krijg ik het echter NIET aan de praat. Mijn welgemeende excuses voor het late antwoord. Deze commentaren zijn me nooit eerder opgevallen... Groet Martyi

      Verwijderen
  3. Hallo, je kunt het wi-fi mac adres op je Tomtec ATP7526 uLTIMATE 10 vinden via
    menu > instellingen > Draadloos en netwerken > Wi-Fi-instellingen > menu > Geavanceerd.
    Mooi apparaat, mijn echtgenoot heeft er ook een alleen die bluetooth dat lukt me ook nog niet, grtz Semse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijk dank voor je feedback Michel. Ik had begrepen dat je Bluetooth inmiddels ook op Marij's tablet aan de praat had gekregen. Vreemd dat we het daar van de week niet over hebben gehad, of misschien is het me weer helemaal ontgaan. Veel groeten, Mart

      Verwijderen
  4. hallo, ik heb er ook een maar inderdaad,bluetooth kan ik niet vinden??? HELP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo @denis,

      Zie s.v.p. de reactie op @Thundercats. Nogmaals mijn excuses voor de late reacties.

      Verwijderen
  5. Ik heb deze tablet ook alleen bij mij is de oplaad ingang stuk (dat pinnetje is afgebroken) dus ik kan hem niet meer gebruiken :(. Ik heb de tablet ook al 4 jaar dus dan lijkt het mij ook wel logisch dat hij is stuk gaat. Maat ik zou hem nog een keer willen kopen alleen ik kan hem niet op internet en niet in de winkel vinden. Dus is hij nog we te koop?

    BeantwoordenVerwijderen